Friday, 19 December 2014

8 ASNAF LAYAK TERIMA ZAKAT

 
Siapa Yang Layak Menerima Zakat
==========================
Zakat akan diagihkan kepada beberapa asnaf. Asnaf-asnaf tersebut ialah:
1) Asnaf Fakir
Fakir ialah orang Islam yang tidak mempunyai harta hasil usaha (pekerjaan) yang halal dan layak dengannya untuk memenuhi keperluan dirinya dan tanggungannya termasuklah makanan, pakaian, tempat tinggal dan keperluan-keperluan lain.

2)Asnaf Miskin
Miskin ialah orang Islam yang mempunyai harta dan hasil usaha (pekerjaan) yang halal dan layak dengannya tetapi masih tidak mencukupi untuk menanggung keperluan dirinya dan tanggungannya.

3) Asnaf Amil
Orang yang dilantik / ditauliahkan oleh Sultan atau Naibnya untuk penyelenggaraan hal-hal zakat.

4) Asnaf Muallaf
Orang yang baru memeluk Islam iaitu “orang yang dijinakkan hatinya” dengan diberi bantuan supaya mereka teguh mencintai Islam.

5) Asnaf Riqab
Iaitu hamba mukatab yang ingin memerdekakan dirinya.

6) Asnaf Gharimin
Orang Islam yang berhutang untuk memenuhi keperluan asasi bagi permasalahan diri atau keluarga tanggungannya atau orang yang berhutang untuk menyelesaikan masalah masyarakat dan memerlukan:
Orang yang berhutang itu tidak mampu menjelaskan hutangnya.
Hutang itu hendaklah dalam perkara taat yang diharuskan syarak.
Hutang telah sampai tempoh untuk dijelaskan.

7) Asnaf Fisabilillah
Fisabililah ialah tiap-tiap perbuatan / perkara yang menjurus kepada keperluan dan masalah untuk menegakkan syiar Islam.

8) Asnaf Ibnu Sabil
Orang Islam yang kehabisan perbelanjaan dalam perjalanan atau orang yang hendak memulakan perjalanan sedangkan ia tidak mempunyai belanja dengan syarat:
Ia mengembara dari negeri tempat tinggalnya.
Pengembaraan diharuskan oleh syarak.

rujukan :http://www.e-zakat.com.my/info-zakat/asnaf-zakat/

Wednesday, 17 December 2014

11 TANDA ANDA MULA MEMERLUKAN KOLAGEN

Tahukah anda ? Kolagen membentuk 90% protein matriks tulang tulang dan dua pertiga dewasa tulang rawan artikular. Semakin meningkat usia, kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan kolagen akan menyebabkan pembentukan kedutan dan munculnya tanda tanda penuaan yang lain . Mari kita lihat .









11 TANDA ANDA MULA MEMERLUKAN KOLAGEN
1)Rambut kering dan bercabang Perhatikan jika anda mengalami masalah rambut bercabang atau kering ini menunjukkan anda mungkin memerlukan kolagen.

2)Pori pori besar , bintik hitam, jeragat. Masalah ini biasa ditakuti oleh wanita kerana boleh mengurangkan keyakinan diri.

 








3)Tulang kekurangan kalsium, risiko osteoporosis. Bila ini terjadi, 
wanita muda lebih cepat bongkok dan mudah mengalami patah tulang jika terjatuh atau kemalangan. Pesakit juga mungkin sering mengalami sakit belakang.

4)Hilang keanjalan kulit, otot mula mengendur. Apabila semakin berusia, kurang senaman dan penjagaan maka otot dan kulit mula melendut. Kolagen dapat membantu menganjalkan kulit dan memeliharanya dengan kelembapan.



5)Sakit sendi, penuaan . Jika sakit sendi mengganggu pergerakan anda, anda mungkin memerlukan kolagen bagi melicinkan sendi dan rawan.

6)Kuku mudah pecah, kurang bersinar. Masalah kukuh rapuh dan pecah boleh dirawat dengan pengambilan kolagen secara teratur.

7)Organ dalaman kurang berfungsi

8)Payudara hilang keanjalan. Tapi awas ! anda mungkin juga sudah lama tidak bersenam .

9)Sakit gigi dan seumpamanya. Apabila bekalan kolagen semakin kurang, akan timbul masalah berkaitan gigi. Tentu anda rasa tidak selesa bukan.

10)Mata sembap, kabur,lingkaran hitam (mata panda). Tanda tanda anda kurang kolagen juga ialah lebam di bawah mata. Tapi awas...nasihat saya, anda juga mungkin terlalu lama menatap skrin tv/laptop/komputer/tab dengan kadar waktu yang terlalu lama. Bila ini berlaku anda akan melebamkan bawah mata anda, sadis bukan? Di samping itu, sedikit tips untuk anda, berehatlah dari skrin komputer selepas 30 minit anda menggunakannya. Rehatkan mata anda dengan pergi ke dapur serta minumlah segelas air kosong atau alihkan pandangan anda seketika dan pejam mata . Tips lain, pengambilan kolagen yang mencukupi juga membantu merawat masalah ini.



11)Kulit berkedut. Masalah kulit berkedut juga dikaitkan dengan hilang kelembapan kulit, kekurangan air atau mungkin sahaja anda kekurangan kolagen. Kolagen Shaklee dapat membantu menjaga kelembapan kulit.


Dan tentunya di usia 36 tahun ini saya memilih Shaklee Collagen Powder. Pejam celik pejam celik dah masuk 2 tahun saya ambil kolagen ni. Mula mula ambil time promo. Wahh memang teruja melihat hasilnya. Yelah..sehari dua makan memang lah tak nampak hasilkan. Ramai kawan kawan saya yang dah cuba 5 sachet dan mereka sangat berpuas hati. Biasa yang dah cuba mesti repaet order .

Kalau anda nak tahu kelebihan kolagen Shaklee ni kena lah cuba sendiri. Pasti anda berpuas hati dan tidak menyesal. Melabur sedikit untuk diri anda sendiri ye tak.

tadaaa..inilah kolagen pilihan saya ;)

Yang bestnya promosi giler giler sempena akhir tahun 2014. Jika ahli jimat hingga 25%..wahh sape nak bagi kan. Anda boleh pilih nak promo Vitamin E ke..Vitamin C atau kolagen..atau nak rembat 3/3 pun boleh ..
 
Bulan ini triple promotion dengan 3 promosi serentak.

Vitamin E beli 6 percuma 1 botol

Vitamin C beli 6 percuma 1 botol

Kolagen Shaklee beli 3 percuma 1 kotak


  
Dapatkan suplemen kegemaran anda . Tempah sekarang sebelum kehabisan stok. lambat gigit jari tau..ramai yang merebut nak cantik dan awet muda..  Saya doakan anda semua menjalani hidup yang sihat  dan gembira bersama yang tersayang .

Saya pengedar Shaklee Malaysia. COD area Temerloh, Mentakab- Pahang.

INFO & ORDER

Emelia Jamaluddin

SID 910243
012-9488 265

Saturday, 13 December 2014

PA MINUM AIR

Hahaha..bunyi macam pelik je kan..ada jugak apps untuk bantu kita , tugasnya ingatkan kita untuk minum air. Hanya masukkan berat badan dalam KG dan adakah ianya untuk hari yang panas dan anda seorang yang bersukan? Bila kita masukkan maklumat tersebut maka aplikasi ini akan aturkan banyak mana jumlah air yang perlu kita minum mengikut cuaca dan keperluan.

Aplikasi ni boleh di muat turun dari playstore hanya taip WATER YOUR BODY bagi pengguna telefon android Samsung dan IDRINKWATER bagi pengguna iphone .

Dan aplikasi ni saya dapat dari mentor Shaklee saya Master Tuan Nurul Ain. Yang menariknya bila dah lama kita tak minum air apps ni akan berbunyi seperti air yang dituang ke dalam gelas gitu...kadang terkejut jugalah dibuatnya hahaha tapi seronok sebab dengan bantuan PA yang rajin peringatkan kita ni , jadi rajin pulak minum air dan mudah untuk capai target yang ditetapkan dalam sehari.

 boleh edit balik ikut gelas yang kita minum. 
Saya lebih suka guna shaker yang bernombor sukatan ML tu..sonangggg ;)

TASBIH DIGITAL

Assalamualaikum semua...apps ni dah lama saya pakai..tapi jarang guna..sejujurnya sebab saya sendiri dah banyak tasbih ni..hehehe...tapi yang ni sangat membantu jika kitaa terlupa nak bawa tasbih.. yelah kalau anak saya pantang nampak saya pegang tasbih button tu dia akan ambil atau minta dari saya...dia ingatkan macam jam kot eh...hihihi


Tasbih yang besar bulat tu ada sentimental value..haaa..itu adalah peninggalan arwah nenda saya yang tercinta. Beliau selalu guna ni masa hayatnya dulu. AlFatihah untuk arwah nenda ku yang tersayang. Sudilah kiranya sahabat semua mensedekahkan surah AlFatihah untuk nenda saya ye..

ALFATIHAH

Dan yang kecil hijau tu pula saya ada banyak..banyak warna pulak tu. Ni semua saya beli borong..sebagai hadiah untuk kawan kawan.

Dan apps yang saya gunakan di playstore ialah DIGITAL TASBEEH. Haaa...kalau kawan kawan mahu, boleh download sendiri..ia nya percuma !

Semoga bermanfaat ye..


TRIPLE PROMOTION ON DECEMBER

Waahhhh..boolat mata tengok promotion bulan ni..3 promotion serentak..dan yang bestnya semua nya saya suka.


Ada Vita C
Ada Vita E
Ada Collagen..

Bukan setakat set awet muda dan kesuburan kulit. 

Kalo ▶▶▶▶ Vita E bantu pengangkutan oksigen dalam darah, elasiti kulit dan keanjalan salur darah , baik untuk bronkitis, selenium untuk jantung dan sunblok. 

Kalau ▶▶▶▶Vita C baik untuk cegah selsema, cegah ulser mulut, kecantikan kulit , cegah penyakit skurvi , gusi berdarah

▶▶▶▶▶Collagen powder untuk kesihatan sendi , melembapkan kulit, mengurangkan garis halus , baik untuk tulang rawan.

Promosi yang best ini tinggal 16 hari saja lagi. Siapa cepat dia dapat ye. Tempah lah sekarang sebelum stok beenar benar kehabisan. Ramai orang berlumba lumba nak cantik ni..cantik dan sihat gitu..amin....dengan izin Allah jua

INFO & ORDER :

Emelia Jamaluddin
012-9488 265

Friday, 12 December 2014

10 AMALAN MURAH REZEKI

1. Berpagi pagian bangun dan bekerja. Bak kata pepatah Arab, Naumatus subh turisul faqr... yang sekira kira maksud nya Tidur di waktu pagi mewarisi kepapaan.

2.Berzikir tasbih 33x, tahmid 33x, takbir 33x. Iaitu membaca SUBHANALLAH 33- ALHAMDULILLAH 33X - DAN ALLAHUAKBAR 33X..

3.Solat sunat dhuha sebaik baiknya di tingkatkan rakaat nya setiap hari. Misalnya hari ini 2 rakaat, esok nya tambah 2 + 2 rakaat. begitulah setrusnya.

4. Banyakkan istighfar

5.Banyakkan selawat ke atas nabi

6.Tunaikan hajat orang lain

7.Beri makan haiwan

8.Banyak bersedkah

9.Bermaafan dan eratkan silaturrahim

10.Amanah, jujur dan ikhlas dalam bekerja

Semoga bermanfaat ;)

GST 2015 : BERSEDIAKAH KITA ?

GST April 2015 bersediakah kita?
-----------------------------------------------

Sekadar berkongsi tips pagi ini dapatan dari PENGURUSAN GAJI di Tv AlHijrah pagi tadi :

1)Perbelanjaan kecil kecilan akan menjejaskan wang belanja kita.Contoh belanja yang boleh dipotong ialah membeli tisu sedangkan kita boleh membawa tuala kecil atau sapu tangan, Contoh wang yang dibazirkan, di rumah sudah ada water filter tapi di luar kita masih membeli air mineral .

2)Tabung kecemasan :contoh asal nampak duit rm5 kita simpan. Setiap kali berbelanja jika ada duit rm5 hijau kita masukkan dalam sampul surat dan simpan. Seronokkan bila kita benar benar terdesak buka sampul surat yang penuh berisi kepingan rm5 untuk digunakan (berbanding korek tabung siling lagi sadis)

3)pendapatan kita, lebih baik kita simpan siap siap dan selepas itu selebihnya
barulah kita belanja. Bukan sebaliknya, belanja habis habisan baru kita simpan yang baki. Simpanan yang sederhana ialah kita menyimpan 10% dari perolehan, jika lebih banyak itu lebih baik.


Beruntunglah mereka yang ada pendapatan sampingan seperti bisnes menjual kek homemade, bisnes menjahit pakaian dan tudung customade dan lain lain ,
Nak hadapi GST tahun depan serba naik 6% bersediakah kita .

‪#‎alhamdulillah‬ dah 2 tahun saya mendapat side income daripada bisnes sambilan.Modal kecil risiko pun kecil, jika berminat do pm me okay @ 012-9488 265

#saya bisnes Shaklee. Ketahui bagaimana anda boleh nikmati vitamin secara percuma. kisah benar! Saya dah 2 tahun merasainya. 

8 TIPS CEGAH ULSER MULUT


Ada orang panggil sakit mulut. Ada yang cakap melepuh mulut . Ada yang kata telaga buruk, ada yang sebut kudis mulut, kudis sepupu..eh macam macam gelarannya ye.  Haa..adakah ulser mulut ini sering mengganggu keselesaan anda? nak mnum air pun susah? nak telan air liur pun seksa..

Apakah punca ulser mulut ? Ulser mulut terjadi sebab kurang minum air?

Badan panas dalam ?

Luka luka di mulut sebab minum air panas ?


Dulu saya selalu dapat ulser mulut sehingga tekak dan tonsil bernanah. Sebulan wajib kena sekali atau 2 kali.  Kalau kena hari Rabu, Rabu depan belum tentu baik lagi. Dan akhirnya saya terpaksa telan antibiotik atas saranan doktor.

Saya kaji di internet, bincang dengan kawan kawan group shaklee cari punya cari saya dapat pengajaran. Dan dengan sukacitanya saya ingin berkongsi dengan sahabat pembaca semua 8 TIPS  MENCEGAH ULSER MULUT  (DENGAN IZIN ALLAH )

1) Menjaga kebersihan mulut ;kerap berkumur dengan mouthwash seperti listerine atau colgate tu untuk matikan kuman.

2) rendam berus gigi dengan air suam panas 2 kali seminggu pun untuk matikan kuman.

3) tukar berus gigi setiap 3 bulan bagi elakkan kuman membiak

4) makan vitamin C dan B complex untuk imuniti. Kerana kekurangan kedua duanya menjadi sebab kepada sistem pertahan tubuh lemah dan terjadi ulser mulut bagi sesetengah orang.

5) diperingkat teruk, jangan ambil makanan terlalu panas sebaiknya tunggu sejuk dahulu. Dan jangan ambil makanan pedas kerana akan menyebabkan ulser makin luka. Jadi pedas dan panas stop dulu.

6) legakan tekak atau ulser anda dengan aiskrim vanila. (petua encik doktor)

7) elakkan menjerit kuat kuat kerana tekanan pada anak tekak akan mengakibatkan tonsil bengkak.

8) baca doa surut bengkak

Selebihnya serahkan kepadaNYA.
Saya amalkan perkara di atas sejak 2012 alhamdulillah berkesan kepada diri saya. Sebarkan maklumat ini jika anda rasa ia memberi manfaat kepada orang lain.

Wednesday, 10 December 2014

BIAR BETUL !! AWET MUDA JELITA HABIS HABISAN

Hebatnya bulan ni.

Masa untuk reward diri akhir tahun. Masa untuk manjakan diri dengan suplemen kecantikan kulit telah tiba !!!

Vita C borong 6 percuma 1
Vita E borong 6 percuma 1
Kolagen borong 3 percuma 1

Sah sehingga 31 /12/2014.

Saya suka ♥♥♥♥. Yang penting tiada unsur hormon jadi ia semua sesuai untuk lelaki dan wanita. Kanak kanak 12 tahun  ke atas.
__________

Saya adalah pengedar Shaklee area Temerloh-Pahang - MALAYSIA

Utk info & order : 012-9488 265| EMELIA

Friday, 5 December 2014

SET ANTIOKSIDAN : IKHTIAR MENENTANG RADIKAL BEBAS DAN ANTI KANSER

Kini kita memerlukan lebih perlindungan antioksidan berbanding dahulu. Pencemaran , pendedahan kepada cahaya matahari , tekanan dan gaya hidup tidak sihat menghasilkan radikal bebas yang boleh merosakkan sel dan DNA dalam tubuh. Antioksidan dapat membantu melindungi sel akibat daripada radikal bebas ini.

Shaklee menawarkan supplemen antioksidan yang kuat untuk melawan radikal bebas dan meningkatkan perlindungan badan.

Kebaikan :

# menguatkan sistem imun
# berasa muda
# meningkatkan tahap kesihatan
# anti kanser

Saya adalah pengedar Shaklee Malaysia. Kepakaran saya dalam ;

# set penyusuan & hamil
# set kecantikan kulit
# set kesihatan jantung
# set kesihatan keluarga


Penghantaran ke seluruh Malaysia. COD area Temerloh , Mentakab. Mahukah saya poskan vitamin antioksidan ini kepada anda ? SMS /WHATSAPP ke 012-9488 265

Emelia Jamaluddin | | 012-9488 265


JOM LIKE PAGE Ladang Vitamin di facebook

BIOFLAVONOIDS : MENGAPA PERLU ADA DALAM VITAMIN C ??

Lagi lagi mengenai keistimewaan Vitamin C sustaine release Shaklee. Saya ulangi maksud sustaine release ialah pelepasan berperingkat. Ini bermakna apabila anda mengambil 1 biji Vitamin C SR Shaklee seolah olah anda memakan 1  1/2 biji buah oren dalam masa satu jam selama 5 jam.

Vitamin C Plus kaya dengan Citrus bioflavonoids yang merupakan  himpunan polyphenolic  yang dijumpai di dalam buah lemon, limau, oren, anggur dan limau tangerine. Wahh sangat jelas di sini sumber kekuatan flavonoids Vitamin C Shaklee. Ia merupakan pasangan terbaik vitamin C.
 

Mengapa Citrus bioflavonoids diperlukan ???
-supaya vitamin C digunakan secara optimum dalam badan manusia
-ia juga akan memperlahankan pemusnahan vitamin C yang berlaku sangat cepat dalam badan manusia
-meningkatkan keberkesanan vitamin C sebagai antioksida yang kuat 

 
Selain citrus bioflavonoids, HESPERIDIN juga sama-sama meningkatkan fungsi vitamin C  


Kajian juga menunjukkan hesperidin mengurangkan penghasilan tyrosine(enzim yg  menghasilkan pigmen melanin) secara dengan selamat.

 Kerana itu , ia mampu mengurangkan penuaan , melindungi salur darah dan mengurangkan
tanda-tanda penuaan.


Dan sudah tentu Vitamin C pilihan saya adalah dari sumber yang selamat, tanpa perasa atau pewarna tiruan, bukan sintetik dan asli. Sejak tahun 2012 saya hanya mengambil Vitamin c Shaklee dan ia serasi dengan keperluan kami. Alhamdulilah, saya dah tidak kena penyakit berkala iaitu ulser mulut. Memang perit jika diingat , dengan air liur yang meleleh dek kerana mulut, lidah , dipenuhi ulser . Tekak saya bernanah dan semua ini akan reda setelah saya mengambil antibiotik. bayangkan setiap bulan pasti kena, dan tempoh jangkitan ulser mulut merebak dalam masa seminggu di seluruh kawasan dalam mulut . Oh...jika dikenang, memang perit dan alhamdulillah, Allah izinkan saya sembuh setelah bertemu dan mengamalkan vitamin c ini bersama B Complex secara konsisten. Terima kasih ya Allah. 

Saya percaya ramai orang di luar sana ingin tampil sihat dan cantik. Pada pandangan peribadi saya, kecantikan lebih bermakna jika kita memiliki tubuh yang sihat, mungkin tidak perlu memakai cermin mata di hujung usia 30an dan belum memerlukan gigi palsu. Peliharalah seadanya nikmat pemberian dan pinjaman yang diberi ALLAH ini kepada kita.

Saya adalah pengedar Shaklee Temerloh, Pahang dan penghantaran ke seluruh Malaysia . Jika anda sedang mencari vitamin C maka saya syorkan Vitamin C Shaklee Sustaine release ini kerana kualiti dan mutunya sangat memberangsangkan dan berbaloi untuk wang anda.

1 botol hanya berharga RM 92.50 mengandungi 180 biji. 1 tablet 500mg. Bayangkan sebotol vitamin ini tahan 3-6 bulan bagi seorang individu. Dapatkan lebih penjimatan dengan promosi sepanjang Disember ini berlangsung promosi serentak Vitamin C beli 6 percuma 1 dan Vitamin E beli 6 percuma 1 botol.

Saya boleh dihubungi melalui :

SMS WHATSAPP 012-9488 265

atau pm inbox fb : Emelia Jamaluddin 

Jom like page Fb : Ladang Vitamin untuk info terkini setiap hari

Ladang Vitamin membina kesetiaan melalui kualiti

 

Wednesday, 3 December 2014

MENCEGAH RABUN MATA DENGAN CAROTOMAX


Gara gara menghadap laptop menyiapkan sps onlline ni mata dah macam senak yang teramat..pedih..senak sampai macam sakit kepala pun ada. Ye lah petua orang berehat seketika selepas 30 minit depan komputer..tapi nak berhentin lama lama maklumlah, bila nak siapnya kerja ye tak..

Maka secara rasminya hari semalam buat pertamna kali saya menggunakan Carotomax..ahaaa dah masuk list yang kena makan tiap hari. Ni sebab mata saya rasa sangat stress dan macam nak rabun pun ada bila lama sangat mengahadap laptop ..sps tulisannya kecik kecik..syukur dah siap dalam masa 7-8 hari memasukkan data data kat situ. Siap sepenuhnya 2 Disember..alhamdulillah..

Dan saya berikhtiar untuk tidak rabun di usia 36 tahun ini. Saya memilih Carotomax...jika anda nak tahu lanjut apa yang best pada Carotomax bolek klik sini . Di samping kaya sumber beta carotene ia adalah antioksidan yang baik untuk kesihatan kulit..wahh nampaknya serampang dua mata..eh 3 mata tau..sebab ia antioksidan tinggi cegah kanser, baik untuk kecantikan kulit dan menjaga kesihatan mata yeayyyy...

ini lah Carotomax pilihan saya dari Shaklee. 



Sebotol ada 30 biji dan berharga rm74.00 . Ini bermakna cabaran 30 hari bersama Carotomax saya dah masuk hari kedua. Tak sabar nak tunggu habiskan sebotol ni..hehehe
Mungkin ada yang nak berikhtiar untuk kesihatan mata mereka atau ibu, ayah tersayang macamana nak dapatkan Carotomax ini, boleh hubungi saya dimaklumat berikut
SMS WHATSAPP 012-9488 265
Atau anda nak beli shopping sendiri vitamin mata Carotomax anda ? Shopping di sini !!!
Saya adalah pengedar Shaklee kawasan Temerloh, Mentakab, Pahang, dan penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Konsultasi adalah percuma khas bagi pelanggan Ladang Vitamin.






BIOFLAVONOIDS DALAM VITAMIN C SHAKLEE

Keistimewaan Vitamin C Plus Shaklee diperkaya dengan bioflavonoids.
Bioflavonoids bertindak bersama vitamin c untuk :

1. melindungi dan mengekalkan struktur salur kapilari darah
2. mempunyai kesan antibakteria
3. menggalakkan peredaran darah
4. merangsang pengeluaran hempedu
5. mengekalkan tahap kolesterol darah yang lebih rendah
6. merawat dan mencegah katarak
7. bertindak sebagai antihistamin
8. mempunyai ciri-ciri anti-radang
9. mengurangkan gejala herpes mulut


secara keseluruhannya, vita- C plus adalah penambahbaikan kepada vita-C yg memberi keberkesanan yg terbaik.Saya syorkan mereka yang selalu alami ulser mulut, alergi, resdung, selsema , darah tinggi dan yang mudah stress tu cepat telan vitamin c. Ini kerana vitamin c dalam badan kita cepat hilang dan kita perlukan lebih vitamin nC bila terdedah kepada asap rokok, asap ubat nyamuk, kenderaan atau tekanan perasaan.

Bulan ni promo serentak Vitamin C dan vitamin E sekaligus..beli 6 percuma 1. Hot item terlajak laris..pat pat siku lipat  Siapa bijak nak berjimat bulan ini hubungi saya cepat cepat ;)

INFO & ORDER :
Emelia Jamaluddin
SID 910243
012-9488 265


Page : Ladang Vitamin - membina kesetiaan melalui kualiti