Friday 5 December 2014

BIOFLAVONOIDS : MENGAPA PERLU ADA DALAM VITAMIN C ??

Lagi lagi mengenai keistimewaan Vitamin C sustaine release Shaklee. Saya ulangi maksud sustaine release ialah pelepasan berperingkat. Ini bermakna apabila anda mengambil 1 biji Vitamin C SR Shaklee seolah olah anda memakan 1  1/2 biji buah oren dalam masa satu jam selama 5 jam.

Vitamin C Plus kaya dengan Citrus bioflavonoids yang merupakan  himpunan polyphenolic  yang dijumpai di dalam buah lemon, limau, oren, anggur dan limau tangerine. Wahh sangat jelas di sini sumber kekuatan flavonoids Vitamin C Shaklee. Ia merupakan pasangan terbaik vitamin C.
 

Mengapa Citrus bioflavonoids diperlukan ???
-supaya vitamin C digunakan secara optimum dalam badan manusia
-ia juga akan memperlahankan pemusnahan vitamin C yang berlaku sangat cepat dalam badan manusia
-meningkatkan keberkesanan vitamin C sebagai antioksida yang kuat 

 
Selain citrus bioflavonoids, HESPERIDIN juga sama-sama meningkatkan fungsi vitamin C  


Kajian juga menunjukkan hesperidin mengurangkan penghasilan tyrosine(enzim yg  menghasilkan pigmen melanin) secara dengan selamat.

 Kerana itu , ia mampu mengurangkan penuaan , melindungi salur darah dan mengurangkan
tanda-tanda penuaan.


Dan sudah tentu Vitamin C pilihan saya adalah dari sumber yang selamat, tanpa perasa atau pewarna tiruan, bukan sintetik dan asli. Sejak tahun 2012 saya hanya mengambil Vitamin c Shaklee dan ia serasi dengan keperluan kami. Alhamdulilah, saya dah tidak kena penyakit berkala iaitu ulser mulut. Memang perit jika diingat , dengan air liur yang meleleh dek kerana mulut, lidah , dipenuhi ulser . Tekak saya bernanah dan semua ini akan reda setelah saya mengambil antibiotik. bayangkan setiap bulan pasti kena, dan tempoh jangkitan ulser mulut merebak dalam masa seminggu di seluruh kawasan dalam mulut . Oh...jika dikenang, memang perit dan alhamdulillah, Allah izinkan saya sembuh setelah bertemu dan mengamalkan vitamin c ini bersama B Complex secara konsisten. Terima kasih ya Allah. 

Saya percaya ramai orang di luar sana ingin tampil sihat dan cantik. Pada pandangan peribadi saya, kecantikan lebih bermakna jika kita memiliki tubuh yang sihat, mungkin tidak perlu memakai cermin mata di hujung usia 30an dan belum memerlukan gigi palsu. Peliharalah seadanya nikmat pemberian dan pinjaman yang diberi ALLAH ini kepada kita.

Saya adalah pengedar Shaklee Temerloh, Pahang dan penghantaran ke seluruh Malaysia . Jika anda sedang mencari vitamin C maka saya syorkan Vitamin C Shaklee Sustaine release ini kerana kualiti dan mutunya sangat memberangsangkan dan berbaloi untuk wang anda.

1 botol hanya berharga RM 92.50 mengandungi 180 biji. 1 tablet 500mg. Bayangkan sebotol vitamin ini tahan 3-6 bulan bagi seorang individu. Dapatkan lebih penjimatan dengan promosi sepanjang Disember ini berlangsung promosi serentak Vitamin C beli 6 percuma 1 dan Vitamin E beli 6 percuma 1 botol.

Saya boleh dihubungi melalui :

SMS WHATSAPP 012-9488 265

atau pm inbox fb : Emelia Jamaluddin 

Jom like page Fb : Ladang Vitamin untuk info terkini setiap hari

Ladang Vitamin membina kesetiaan melalui kualiti

 

No comments: