Friday 19 April 2013

CYST VS ANTIOKSIDAN

Assalamualaikum dan selamat petang..sambil bersantai petang2 ni saya nak bawakan sharing dari blogger jugak tentang cyst@ketumbuhan yang biasa dialami oleh wanita masa kini. Apa itu cyst dan bagaimana kah ia berlaku. Ada yg mengatakan cyst terjadi kerana haid yg tidak keluar habis dari rahim. Benarkah dan bagaimanakah cara kita nak mengelakkan cyst ini berlaku.

Cyst ni  adalah salah satu ketumbuhan abnormal sel dalam badan yang disebabkan oleh faktor radikal bebas. Sama juga dengan fibroid.Ia boleh tumbuh semula jika radikal bebas tidak dikawal baik oleh antioksidan. Pernahkah kita mendengar cyst akan beulang walaupun sudah dibuang. Ianya boleh berulang jika antioksidan dalam badan kita tidak mencukupi.

Apa dia radikal bebas?
Radikal bebas adalah molekul yang kekurangan satu elektron, dan membuat molekul tersebut menjadi tidak stabil dan selalu berusaha mengambil elektron dari molekul atau sel lain. Radikal bebas dapat dihasilkan dari hasil metabolisme tubuh dan faktor luaran seperti asap rokok, hasil penyinaran ultra ungu, zat kimia dalam makanan dan bahan pencemar lain. Penyakit yang disebabkan oleh radikal bebas bersifat kronis, iaitu diperlukan masa waktu bertahun-tahun untuk penyakit tersebut menjadi nyata. Contoh penyakit yang sering dihubungkan dengan radikal bebas adalah serangan jantung dan barah. Untuk mencegah atau mengurangi penyakit kronik kerana radikal bebas maka jawapannya ialah anti oksidan.



Apa itu sumber antioksidan? Formula dalam Shaklee yg saya pakai ialah ACE iaitu Vitamin A (Carotomax), Vitamin C dan Vitamin E. Pengambilan yang berterusan dapat menghindari unsur2 kanser dan cyst. Bagaimanapun kita hanya berikhtiar. lebih baik begitu daripada langsung tak buat apa2 kan. Oh ya,salah satu produk suplemen yang sangat membantu dan mengecutkan cyst ialah GLA Complex. Ianya adalah khazanah untuk wanita. Juga mempunyai unsur vitamin E yg rendah, sangat baik untuk kesuburan bagi yg ingin hamil, mengatur kitaran haid yg normal, melancarkan darah haid, melegakan senggugut dan mencantikkan kulit.


Ikuti khasiat GLA COMPLEX di blog saya ini. 1-2 biji sehari membantu menyelesaikan masalah haid dan kesuburan anda. Kongsi pengalaman dan testimoni mereka yang telah berjaya dengan set Kesuburan dari Shaklee...



* Saya adalah pengedar sah Shaklee anda. Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.
* COD /ambil sendiri area Sandakan, Sabah shj. Konsultasi adalah percuma apabila pembelian dibuat dari saya. Untuk info dan order sms/pm/whatsapp Pn Emelia Elza 012-9488265/jemput singgah dan Join kami di Facebook >>> klik butang like untuk mengikuti promosi dan harga istimewa dari Ladang Vitamin>>>>>>https://www.facebook.com/pages/Ladang-Vitamin




No comments: