Saturday 20 April 2013

KENAPA SAYA MEMILIH SET IBU MENYUSU SHAKLEE ?

Alhamdulillah, semakin ramai yg berjaya berusaha untuk menjayakan penyusuan susu ibu. Tahniah bagi yg telah berjaya, ambil makanan yg sihat dan air yg mencukupi. Lebihkan sayuran, dan buah2 an juga makanan yg berkhasiat utk menyokong usaha ibu menyusukan bayi.

Menyusukan bayi adalah pengalaman terindah bagi ibu. Terlalu byk post2 bergambar di facebook misalnya di Burma bayi yg masih menghisap susu ibu nya sedangkan dia langsung tidak tahu ibunya sudah mati. Aduhh, sangat meruntun hati saya. 

Teringat pula kisah sahabat dlm group bisnes Shaklee ni yg meninggal akibat kemalangan jlnraya ketika dlm perjalanan pulang dari tempat kerja. Bila post mortem , didapati pam susu free style masih melekat di badannya ketika beliau kemalangan. Haa bayangkan bermacam cara para ibu nak menjayakan penyusuan susu ibu ini. masya Allah adakah kita yg hidup ini tidak mahu memberikan peluang kepada anak2 untuk menyusu susu ibu dan hanya mengeluh susu merudum dan sedikit.



Sejujurnya saya sendiri jenis yg kurang susu. Selepas bersalin anak kedua saya bertekad nak susukan anak walau macamanapun. Tambahan pula berat badan anak yg kurang memberangsangkan, stress bertimpa-timpa dan sakit badan situ sana sini hinggakan rase nak berhenti kerja pun ada! Padan lah jugak dgn muka saya sbb bawaan mengandung anak kedua ni saya kurang dan agak jemu minum susu. Sampai saat menulis ni pun saya belum boleh telan susu mcm dulu2. 



Tapi saya nak bertenaga, nak kekal cergas sepanjang hari dalam mase yg sama bekerja. Jadi cara nya ialah mendapatkan suplemen yg sesuai untuk menampung segala nutrisi seharian dan saya memilih suplemen ibu menyusu dari Shaklee.  Bermula dgn sebotol dua, next month saya top up vitamin lain pulak. Hinggalah saya benar2 jatuh cinta dan register sbagai member. 

Teringin nak menyusukan bayi anda dalam masa yg sama nak kekalkan kesihatan kulit, tanpa gigi yg longgar atau mudah goyang, tanpa sakit belakang akibat kekurangan kalsium? Apa kata anda cuba suplemen SET IBU MENYUSU dari Shaklee . Rambut gugur pun dah jarang (bohong pulak kalo x de langsung), dan ada ibu yg tampil anggun selepas melahirkan anak ke 3 setelah mengambil SET BERPANTANG Shaklee (SET BERPANTANG  mengandungi 3 persamaan Vitalea, B complex dan Vita C yg ada dalam SET IBU MENYUSU.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda. Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak melalui poslaju. COD /penghantaran ke rumah di Sandakan sahaja . 

Info dan order 
Emelia Elza 
sms/whatsapp 012-9488265
Fb Page :   Ladang Vitamin
Blog       :   My Ladang Vitamin

Membina kesetiaan melalui kualiti

No comments: