Saturday 4 May 2013

SUPLEMEN DAN PENYUSUAN SUSU IBU

Seandainya anda mengambil supplemen untuk tujuan penyusuan, perlulah difahami bahawa vitamin bukanlah satu cara untuk membanyakkan susu ibu. Vitamin diambil demi memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat dan secara langsung mampu membekalkan susu ibu kepada si manja.

Suplemen SET PENYUSUAN IBU juga membekalkan keperluan nutrisi agar ibu kekal sihat, cantik, cergas sepanjang hari di samping membekalkan susu ibu yang berkualiti.

Kejayaan penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Konsep asas penyusuan perlu difahami terlebih dahulu iaitu LEBIH KERAP BAYI DISUSUKAN atau LEBIH KERAP SESI PERAHAN MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU DIHASILKAN.


Pengambilan vitamin akan memberi kesan yg besar dalam dunia penyusuan sekiranya si ibu memenuhi keperluan di bawah dengan penuh disiplin dan konsisten.

1.Kerap menyusukan bayi secara langsung,atau ibu yg bekerjaya membuat sesi perahan yg konsisten setiap 3 jam atau tidak lebih dari itu sehingga payu dara benar2 kosong.

2.Memastikan pengambilan air yg seimbang dan secukupnya setiap hari iaitu tidak  kurang dari 3L sehari dan memastikan tidak berdiet dalam menjayakan penyusuan lengkap si manja.

3.Si ibu digalakkan mendekatkan diri dengan Sang pencipta demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani dititik beratkan. Bagi muslim, zikir dan doa sangat digalakkan bukan hanya semasa membuat sesi perahan atau sedang menyusukan bayi tetapi menjadi rutin malan harian agar mudah mencapai gelombang alfa, iaitu ketenangan supaya penyusuan dapat berlangsung dengan lancar.

Kita hanya merancang dan Allah yg menentukan. Jangan berputus asa, jangan stress kerana stress /tekanan memberi kesan kepada penyusuan ibu. Susu ibu dihasilkan bila emosi ibu stabil dan tenang.

--------------------------------------
Saya adalah pengedar sah Shaklee anda. Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. COD/penghantaran ke rumah/ ambil sendiri di Sandakan sahaja.

Info dan order:
Emelia Elza Jamaluddin
Id Shaklee 910243
sms /whatsapp 012-9488265
Page Fb:  Ladang Vitamin

Ladang Vitamin- Membina Kesetiaan melalui kualiti

No comments: