Monday 15 July 2013

Basic H: Kenapa harus cinta?

Assalamualaikum... petang 6 Ramadhan ni saya nk sambung sikit citer pasal Basic H yg mempunyai 1001 kegunaan tu.

Basic H oh Basic H.  Mengapa harus cinta . Apa yg best sgt tentang Basic H ni. Cecair pencuci serbaguna. Anda akan tahu kelebihannya bila ia berada di rumah anda. 

Nak tahu tak Basic H ni best utk apa jomm..

  • Saya buat cuci botol susu anak2
  • Saya buat pencuci sinki dan dapur..berkilat you! Tak caya cuba tau
  • Air rendaman /cucian buah2an dan sayur2an , sayur dan buah akan jadi lebih segar, krup krap krup krap gitew
  • Saya buat sembur Mr Hama kat tempat tidur ganti antiseptik tu. Sembur kat tilam, bantal, dinding, dan laluan anak2 bermain. Seminggu sekali. Bebas bernafas sebab xde toksin kan. Lebih konfiden lah. jangan jer tersembur kat muka anak ye tak hihi.
  • Saya cuci lantai kat ruang tamu, bilik tidur dan dapur pakai yg ni jugak lah. Memang tak melekit, dan rasa segar tiap kali. Ishhh memang dah jatuh cinta lah.
  • Saya sapu kat laluan yg ada semut ( maksudnya nyah kau dari sini huhu). Sembur kat tong sampah pun lalat lari tau.
  • Saya gunakan sebagai clog remover. Cewah ckp omputih plak. Maksudnya Basic H ni elok juga nak clearkan balik sinki yg tersumbat. Tak caya? Cubalah sendiri. tak yah bazir banyak duit untuk baiki masalah sinki tersumbat.
  • Saya titikkan sikit kat mandian anak2 jika mereka terkena gatal badan, atau ruam badan. tapi sebenarnya masalah ni jarang dah berlaku, tapi mujarab lah kalo gatal2 tu. jangankan anak, dengan saya2 sekali mandi dengan Basic H .
  • Kawan2 saya pakai Basic H dalam mandian anak2 yg terkena Chiken pox, katanya cepat je kering. Dan begitu jugak kalo anak yg ekzema yg lembap tu cepat kering.
  • Oh ya...air rendaman Basic H tadi yang kita buat rendam dan cuci macam2 tu boleh digunakan sebagai siraman kepada tanaman. Siram pokok makin subur gitew.
  • Buat rendam dan cuci barang kemas. Ni tak pernah buat lagi, tapi anda semua boleh googles jek testimoni Basic h ni. memang ada yg buat cuci emas kembali berkilat tau huhu.
  • Buat cuci periuk hangus, perghh mujarab siyot. Rendam periuk berkerak tu cepat jer terlerai kedegilannya . (teringat pulak mak saya , pantang betul dia periuk nya hangit hak3)
  • Buat cuci grill pemanggang atau dapur yang ada kerak hangus tu, memang cepat sengat tanggalnya.
Ada banyak lagi  kegunaan Basic H ni. teringat pulak saya zaman dolu punya saya sempat tau dengan basic H kaler biru. Skang xde dah kaler biru, yang ada warna jernih jer.

ni gambarnya
Cuba teka gambar sape yg hensem nih. Haa tu lah dia Dr Forest C Shaklee. Beliau lah  yang memformulasikan Basic H ni. Tapi sekarang dah xde yg kaler biru ni. Yang ada cecair putih mcm botol kat bawah ni.

Saya memang sangat suka kat Basic h ni. tak boleh ada satu jer kat umah. kat bilik bawah satu, kat bilik atas satu. Eh memang dia ni pembantu saya yg taat.

Ok lah tu jer nak sembang petang ni.. Tak kenal maka tak cinta. Sedang mencari pencuci serbaguna yg pelbagai dan bebas toksik, haaa ni lah dia semua dalam 1.

jangan sembur kat muka sudah tau. Saya memang gian dah dengan Basic H ni hahaha.

Hubungi saya kalo nak dapatkan Basic H yg amat best ni ok.

Emelia Elza Jamaluddin
Id Shaklee 9 1 0 2 4 3 
SMS WHATSAPP 012-9488265

Ladang Vitamin- Membina kesetiaan melalui kualiti



No comments: