Sunday 14 July 2013

KRISIS PENYEMBUHAN : KULIT GATAL DAN BERMASALAH

Assalamu alaikum...Dah 5 Ramadhan hari ni. Bagaimana teman2 berpuasa. Semoga masih gagah meneruskan ibadah di bulan yg mulia ini.

Pagi ni saya nak share pasal gatal2 di badan selepas makan vitamin. Perlulah anda ketahui, dalam jangka masa penyesuaian supplemen dengan tubuh kita, ada kemungkinan penyakit2 yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul semula, biasanya ia akan terjadi selama beberapa hari. Walau bagaimanapun, bagi tubuh yg lemah, ia akan mengambil masa yg lebih lama untuk pulih.

Maklumlah nak bongkar penyakit lama2 kan.. dan nak cover balik apa yang badan kita kurang atau terlebih.


Mari kita lihat jika anda mengalami masalah ini pada KULIT selepas mengambil vitamin ;

-Peluh Masin: Tahap asid urea disebabkan oleh pengambilan daging dan makanan terproses.

-Peluh berbau :Tahap toksin yg tinggi di dalam tubuh , detoksifikasi melalui peluh

-Macula dan bernanah- Detoksifikasi lemak & toksin larut air oleh tubuh

-Macula yg gatal-Pengambilan terlalu banyak ubat2an yg mengandungi bahan kimia

-Jerawat- Stress untuk jangka masa yg panjang, tidur lewat, diet tidak betul, malnutrisi, menandakan proses detoksifikasi oleh hati, usus, dan endokrin yg mengawal selia.

-Kulit luka dan berair- Detoksifikasi toksin larut air

Rambut gugur-Fungsi ginjal lemah, tubuh dapat dapat mengekalkan nutrisi melalui rambut gugur. Rambut  yg akan tumbuh akan lebih lebat dan sihat bila simptom berhenti.


Haa saya harap jika anda mengalami simptom2 ini selepas makan supplemen kami cuba ingat2 balik penyakit yg anda pernah ada dan ia dibongkar semula utk proses penyembuhan.

Sahabat saya sorang ni, lepas makan alfalfa contohnya kulit terasa gatal2 dan miang2 satu badan.  kebetulan beliau ada diabetes.  Bila gatal2 seluruh badan ia menandakan tubuh kita sedang bereaksi dengan kesan ubat, bahana akibat pengambilan terlalu banyak ubat-ubatan yg mengandungi bahan kimia.

Saya sendiri pun masa awal2 makan Alfalfa mcm tulah..gatal2 kat belakang badan, rasa miang dan naik ruam. Lama jugak mcm tu. Mgkin sebab dulu saya selalu kena amik antibiotik, saya dulu kerap ulser mulut tau...huwaaaa.

Sejak consume supplemen Shaklee , saya replace antibiotik dengan nutriferon, garlic dan vitamin C. Alhamdulillah, dengan izin dan kuasa Allah saya dah jarang ulser mulut ni. 

kalo tidak, beranak kat dalam mulut rata, atas dan bawah lidah, sampai pernah tekak pun bernanah. Syukur syukur syukur.

Sebab itulah saya nak sangat berkongsi kebaikan supplemen Shaklee dengan anda semua dan lebih ramai org di luar sana. Takkan saya nak sihat sorang2 je kan kan...

tak kenal maka tak cinta.  Dah kenal semakin cinta cewaahhh...

Jom ketahui lepas ni next entri pasal healing krisis kat tempat lain pulak ;).

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.  Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. by poslaju terus ke muka pintu anda. 

COD area Sandakan, Sabah.

My passion ialah nak bawa lebih ramai org supaya lebih sihat dan mendapat kehidupan yg lebih baik dengan izin Allah jua.

Hidup ini terlalu indah jangan rosakkan nya dengan perkara sia2.

Salam sayang..

Emelia Elza Jamaluddin 
Id Shaklee 9 1 0 2 4 3 
SMS WHATSAPP 012-9488265 

LADANG VITAMIN - Membina kesetiaan melalui kualiti



1 comment:

Si gatal said...

Salam, nak tanya..kulit seluruh badan gatal dan keluar bintik berair lepas amalkan vita lea beberapa hari...normal ke tu..