Tuesday 3 September 2013

TANDA-TANDA JANTUNG BERMASALAH

Assalamualaikum..


hari ni 3 September 2013..pejam celik pejam celik dah bulan 9 rupanya. Promo bulan ni special untuk pesakit jantung, atau penghidap darah tingggii kerana supplemen yang dipromosikan bulan ni adalah produk baru Shaklee launch Jun lepas.


Sebelum saya nak kupas tentang innfo  CoQ10 Health plus ni apa kata kita ketahui apakah simptom dan tanda-tanda serta gejala penyakit jantung yang harus kita ketahui . Jom scroll bawah lagi

A. Gejala Penyakit Jantung


Berikut ini gejala-gejala penyakit jantung

1. Sering Keletihan


Jika Anda kerap merasa letih walaupun  tidak melakukan aktiviti berat. Ini mungkin menjadi petunjuk adanya masalah pada jantung. Rasa letih ini juga sering dirasakan saat bangun tidur.


2. Sering Berpeluh


Umumnya seseorang berpeluh selepas olahraga atau saat cuaca panas. Namun jika anda mudah berkeringat, meski tidak melakukan apapun, kemungkinan jantung anda bermasalah.


3. Mual /loya berlebihan


Gejala gangguan jantung diawali dengan pembengkakan di bahagian perut. Hal ini menyebabkan penderita kehilangan nafsu makan dan merasakan mual berlebih.


4. Merasa Cemas dan Tegang


Banyak yang meyakini, serangan jantung bermula dengan trauma. Mereka yang pernah mengalami serangan jantung lebih sering mengalami ketegangan, ketakutan, atau kecemasan akan kematian. Hal ini dikaitkan dengan kecemasan psikologi dan stres yang menyebabkan serangan lebih sering.


5. Nyeri /sakit pada bahagian tubuh


Rasa nyeri atau sakit menjadi petanda kuat penyakit jantung. Pada kaum lelaki, rasa nyeri dirasakan di bagian lengan kiri, sementara wanita mengalami rasa sakit di kedua lengan. Rasa sakit datang dan pergi ini juga dirasakan di bagian bahu, bawah siku, dan leher. Nyeri di beberapa titik bahagian tubuh ini disebabkan kerana terjadi penyumbatan arteri.


6. Sakit di dada


Ini merupakan gejala umum masalah jantung. Wanita akan lebih mungkin merasakan nyeri di bahagian dada kerana penyumbatan arteri yang menyebabkan aliran darah ke seluruh tubuh tidak lancar. Kondisi ini juga dapat menyebabkan mati rasa dan kelemahan tubuh.


7. Sakit kepala

Mereka yang memiliki masalah pada jantung, akan merasakan sakit kepala saat terkena paparan cahaya. Ini berpengaruh pada denyut jantung, entah itu berdenyut lebih lambat atau lebih cepat.

Terutama pada wanita yang sering mengalami migrin atau gangguan visual, setidaknya dua kali dalam sebulan, perlu waspada. Bisa jadi ini merupakan gejala perkembangan penyakit jantung. Demikian menurut studi yang diterbitkan American Academy of Neurology. Menurut peneliti, ini terjadi kerana penyimpangan kitaran darah yang menyebabkan sakit kepala teruk.



8. Denyut jantung tak teratur

Jika anda mengalami denyut jantung tak teratur, ini patut diwaspadai .Denyut jantung tak teratur umumnya terjadi kerana adanya penebalan otot pada katup jantung. Hal ini menyebabkan terjadi penyempitan pada katup sehingga menyebabkan kebocoran.


9. Sesak nafas


Sesak nafas disebabkan kerana penebalan pembuluh darah yang menghantar darah ke seluruh tubuh. Ini juga mengakibatkan denyut jantung yang tidak teratur, kelainan organ hati atau infeksi, penebalan otot jantung, serta kelainan pada injap jantung.


10. Pembengkakan Kaki dan Perut


Pembengkakan terjadi ketika cairan berkumpul di dalam tubuh. Umumnya terjadi pada bahagian pergelangan kaki dan perut. Gejala ini merupakan tanda bahawa jantung sedang mengalami kecacatan serta adanya kelainan pada katup jantung.



sumber diolah dari: Gejala Penyakitmu 

---------------------------------

Sempena bulan promo CoQ health plus ni jom dapatkan supplemen menyokong kesihattan jantung anda. Bagi yang sering keletihan dan selalu mengalami migrain berhati-hatilah kerana bimbang ianya signal anda mengalami masalah jantung. Perhatikan gejala-gejala seperti kerap berpeluh dan bengkak kaki secara tiba-tiba atau seperti senarai di atas. Apabila mengetahuinya lebih senang untukkita bertindak dan menangani masalah dan mencari penawar.


CoQ health plus dan kombinasi cadangan bersama OMEGA GUARD  membantu menjaga kesihatan jantung, merendahkan kolestrol. Rajin-rajin cek simptom ni semuanya ya. Banyak faedah jika dapat mencegah dan merawat dari awal, kosnya pun takdelah mahal sangat berbanding buat pintasan jantung semua ye tak.

Jalani hidup yang lebih sihat. Pilihan di tangan anda.

Berminat hubungi saya pengedar sah Shaklee anda :

Emelia Elza Jamaluddin
Id Shaklee 910243
012-9488265

Page Fb: LADANG VITAMIN - MEMBINA KESETIAAN MELALUI KUALITI






No comments: