Saturday 29 March 2014

CUTI DAN GULA BERLEBIHAN DALAM DARAH ?

Assalamualaikum semua sahabat..pejam celik pejam celik rupanya cuti sekolah dah nak berakhir. hmm sekejap jer nak masuk seminggu dah kan..apapun saya enjoy cuti kali ni dah berada di Pahang, memang sejak rezeki dapat pindah balik Pahang ni dekat dengan keluarga. Selama cuti ni dapat bermalam di rumah mak, buat sedikit aktiviti barbeku dengan siblings..bakar ayam dan kambing wahhh memang asyik.. cuaca pulak memang cerah dan tekak ni rasa nak minum ais je memanjang. Padahal saya ni bukan jenis orang yang minum air manis manis sangat. Tapi bila adik hidangkan ribena ais perghh tak boleh nak tolak lah hehe..bergelas gelas pulak tu minum.

 Masjid Beijing , Rantau Panjang , Kelantan

hari Rabu - Jumaat pula ke Kelantan, negeri Cik Siti Wan Kembang. Serius banyak ambil aiskrim dan minuman manis sebab nak ais tu..aihh memang dasat lah cuti ni kalo tak jaga makan.


 Penginapan 2 hari yang sangat selesa di homestay Syifa'. dari rm180 1 malam dan mempunyai 3 bilik tidur berhawa dingin serta 2 bilik air, ruang tamu dan dapur. Seakan berada di rumah kelengkapan harian ada disediakan.

Cakap pasal banyak ambil makanan dan minuman yang manis manis ni, memang sangat terhibur pergi Kelantan, hampir seluruh tempat ada hiasan nama nama Allah Asmaul husna..memang tabik lah kat pemimpin negeri ni. Mengingatkan kita pada Sang Pencipta.


 Asmaul husna dalam skrin tv besar. masya Allah, biasa saya lihat skrin begini dipenuhi iklan iklan komersial untuk mengaut keuntungan tetapi di Kelantan ia memaparkan nama nama Allah yang indah.
 


Ok ok cakap pasal makanan manis manis tadi  ada sedikit entry malam ni...tadaaa..harap kalian menjamu selera dengan sedikit nukilan saya ni ye. Biasa biasa jer hehe. Khas buat saya dan sahabat sahabat yang banyak layan minuman manis dan berais ketika cuaca panas . Jemput baca ye ;)


 MANIS & LEBIHAN GULA DALAM DARAH
=========================

Kalau rasa terlebih enjoy ambil minuman manis dan makanan bergula tinggi seperti jeruk dan kuih muih serta kek kek tu pulun ambil zink dan Alfalfa.

Zinc Complex Shaklee membantu menghasilkan insulin tubuh, merawat luka, mengelakkan keguguran rambut dan memberi aura seram bagi kaum lelaki hahaha..nak cakap lebih kang sensor pulak. Zink juga baik untuk kaum lelaki terutama yang nak subur, juga sebagai antibodi semulajadi. Sesuai untuk lelaki dan wanita . Yang saya nak highlight kan ialah ZINC MEMBANTU PENGHASILAN INSULIN. TERBAIK DIAMBIL KETIKA PERUT KOSONG.

Alfalfa Complex Shaklee pula membantu merawat masalah keputihan, bertindak sebagai perapat wanita selepas bersalin, melegakan nafas berbau, sebagai pelawas terbaik. Juga sesuai bagi yang gemuk air, resdung, asthma dan selalu gatal gatal serta alergi, juga membantu mencuci buah pinggang. Alfalfa juga bertindak menstabilkan paras gula dalam darah, Mencuci darah.

Nota : ALFALFA TIDAK DIGALAKKAN AMBIL KETIKA HAMIL, SELEPAS BERPANTANG HANYA JIKA ANAK ANDA BEBAS JAUNDIS/KUNING, PESAKIT SLE.

Pengguna tegar supplemen Shaklee digalakkan menjadi ahli kerana ia lebih murah berbanding bukan ahli. Beza nya jika melepasi syarat dapat pulangan " CASH BACK " pertengahan bulan. info lanjut boleh sms dan pm 012- 9488265 (Whatsapp )

Pengedar Shaklee Malaysia id 910243

Emelia Jamaluddin

Jom like Ladang Vitamin

No comments: