Wednesday 7 May 2014

KOLESTEROL SEJAUH MANA IA SIHAT DAN PERLU UNTUK KESIHATAN JANTUNG ANDA

Makan makan dan makan...

Tahukah anda seorang dewasa yang normal memerlukan 300mg kolesterol sehari.

Manakala seorang pesakit jantung hanya memerlukan 200mg kolesterol sehari.

Lihat pada menu harian kita ( saya lah tu ),  nasi lemak 213mg ,  nasi goreng seafood 400++ mg ,  kari ayam ,  dan bila dijumlahkan hampir 900mg kolesterol masuk dalam tubuh kita.

Haaa...bila kolesterol dah menjadi plak plak di dinding saluran darah akan MENYEMPITKAN  salur darah , maka terjadilah simptom simptom berikut ▶▶ GEJALA BERPELUH TANPA SEBAB ▶▶ HATI BERLEMAK ( SAKIT HATI TANDA TANDA MATA KUNING )  ▶▶ RITMA JANTUNG TIDAK STABIL ▶▶ KELETIHAN TANPA SEBAB

Malam tadi di talk nutrisi pasal kesihatan jantung dan kolesterol sihat ada 4 LANGKAH KE ARAH KESIHATAN JANTUNG


4 langkah mudah ke arah jantung sihat

#Pencegahan (Phytocol  2000mg sehari produk baru launch Jun nanti , tujuan nya blok kolesterol dan turunkan LDL )

# Pembersihan ( Omega untuk masukkan kolesterol sihat HDL , membakar lemak , melancarkan salur darah )

 #Menguatkan ( Coq Health  memberi tenaga jantung, macam bateri hanset bila kong perlukan cas baru, sama juga jantung kita , Coq Health membantu menguatkan otot jantung untuk pengepaman darah optima ke seluruh tubuh )

# Perlindungan ( Vivix perlindungan sel dan otot jantung , memudakan otot jantung )

Wahhhh banyak nya kena ambil supplemen....

Haa saya rasa ia bukanlah perkara pelik mengambil supplemen berbanding pesakit yang terpaksa mengambil BERPLASTIK PLASTIK ubat ubatan... siapa yang dah merasai nya tentu faham maksud saya kan..

Tak mo cakap lebih lebih kang tak pasal Shaklee kena banned kat Malaysia ni kang hehehe

Sayangi diri anda dulu.. orang lain akan sayang diri anda pula

Saya berminat menjana kesihatan.. sertai saya dan teamwork saya

Emelia Jamaluddin

Pengedar Shaklee 910243

012-9488265

No comments: