Thursday 2 October 2014

RESIPI ROTI GULUNG BERSOSEJ

Assalamualaikum semua sahabat.. hari ni saja nak kongsikan sedikit idea menu minum ppetang untuk anak anak..asalnya anak request nak sosej..dah berhari menyebut nya alahai..kalo boleh saya tak nak selalu bagi makanan sosej ni. Tapi sekali sekala ok lah kan..lagi pun saya jadikannya roti sosej bergulung..ahaaa..biasa google yang orang..kali ni saya cuba buat sendiri hasil sembang whtsapp sahabat skolah dan juga blogger.

Ni kali pertama saya buat..senang sangat wehh


                    Kukus roti dan sosej, saya pakai pengukus tupperware..magic gitu so  sempoi hihi

Cara
====

1)Roti buang kulit tepi , belah dua.. kukus. Untuk senang digelek nipis.
2)Sosej yang dipotong dua juga dikukus .
3)Gelek roti menjadi nipis dan sesuai untuk dibuat kulit.
4)Letakkan keju slice tadi di atas kepingan kulit roti + sosej + gulung dan gam kan dengan putih telur.
5)Selesai gulung, pukul telur tadi sebati dan salutkan roti gulung anda.
6)Salutkan pula dengan serbuk roti.
7)Sedia untuk digoreng. 
    Gelek roti hingga nipis , letakkan sosej,lapiskan dengan cheese ceddar slice dan  gam kan dengan telur, gulungkan dan salut dengan      bread crumb (serbuk roti)


Senang jer nak buat. Selamat mencuba mommies..

Psst..anak anak masih tak selera nak makan ? Saya beri Meal shakes 1-2 scoop dalam susu kegemaran mereka. Sekali sehari cukup lah..
‪#‎mealshakesmultivitaminserbuksenangbancuhuntukanakanak

 *Pengedar Shaklee anda TEMERLOH, MENTAKAB, TRIANG, BERA, KERAYONG
*POSLAJU SELURUH MALAYSIA
SMS WHATSAPP 012-9488 265

PN EMELIA
FB: LADANG VITAMIN

No comments: