Saturday 7 March 2015

SEGENGGAM NASI JIKA NAK MAINTAIN, KURANG JIKA NAK KURUS

Ada jugak macam ni ek.. hahaha...
haa sebenarnya kita selalu risaukan bila lihat orang lain lebih cantik, kurus, slim, tidak menggeleber dan anjal tapi tahukah kita..atau kita ambil tahu tak banyak mana atau apa kah perkara yang dia buat untuk mengekalkan berat badan nya yang menawan tu. Ofkoslah fisrt of all kena jaga makan, bak kata Kevin Zahari nasi segenggam kalau nak maintain kan berat, dan kurang dari segenggam jika nak turunkan berat badan. Ahaaaa bab ni den lomah betoi..kadang dah elok segenggam kemudian menambah semula ..hahahha

sendiri mau ingat lah ye tak..oho..satu lagi kita pun kena rajin bersenam jugak lah..dah nak kurus camana mana lepas makan bawa baring..aiyaaarkkk..suri rumah jarang berbadan besarkan..lepas makan cuci pinggan dulu.. nyapu sampah pulak...basuh kain...jemur kain...lipat kain...pendek kata pergerakan tu sangat banyak..haaa semua orang boleh sebenarnya..nak dengan tak nak je ye tak ?

Cakap pasal gem ni...(gemok) kadang kadang berpunca daripada suka makan jajan atau benda yang merapu. Benda macam ini lah yang takde khasiat tetapi kalori tinggi.. Bila cenderung nak makan benda tak berfaedah ni ,bermakna tubuh kita kekurangan potassium. POTASSIUM ada pada pisang, atau buah kurma. Kalau tak ada bekalan keduanya, jom cuba ambil 2 biji Vita lea sehari. Khasiat multivitamin dengan iron /zat besi dan mineral  ini seumpama kita makan 40 jenis hidangan ! Bukan dari sudut obes nya tetapi dari segi khasiatnya ! Wahhh..banyakkan tu..


Botol besar tu dewasa punya ada 120 biji..merupakan multivitamin paling pantas terlarut di dunia.. sbelahnya pulak ialah Vita lea for children..diformulasi khas untuk kanak kanak se awal 4 tahun ke atas. Zink, vitamin A, B,C,D,E semua ada dalam ni trmasuk kalsium.

Berita baiknya bulan Mac sehingga 28 Mac ini promosi hebat Vita lea kanak kanak beli 3 percuma 1.
Apa ? Macamana nak dapatkan supplemen Vita lea ni..ok..ia boleh didapati dengan Shaklee atau terus dari saya pengedar Shaklee Temerloh, Mentakab, dan Bera. Penghantaran melalui poslaju juga ke seluruh Malaysia termasuk di Sabah dan Sarawak. 

CARA BAYARAN 

1601 6609 1682  MAYBANK 

10043020087442  BANK ISLAM 

(EMELIA ELZA BINTI JAMALUDDIN )

SMS BUKTI BAYARAN KE : 012-9488 265 ATAU EMEL KEPADA jrjef4@yahoo.com

maklumat poslaju :

1)NAMA PENUH :
2)ALAMAT POSLAJU:
3)NO TELEFON :

Ok lepas ni tak yah risaukan orang lain dah...bela badan sendiri je hahaha.

No comments: