Monday 1 July 2013

TEKANAN DARAH TINGGI


Mengapa kita menyarankan pengambilan supplemen ini untuk pesakit darah tinggi. Banyak nya kena ambil, biar betul. Ok nanti saya terangkan satu persatu kenapa dan mengapa hehe. Bukan suggest saja2 ye.




So sesape yg nak cuba rawatan alternatif, ada sejararh keluarga menghidap darah tinggi apa kata baca dulu ni dan nilaikan sendiri.

GARLIC - Kajian menunjukkan pengambilan garlic 2-4 tablet  akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point! . Bagaimana garlic membantu menstabilkan tekanan darah tinggi?  Garlic bertindak mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. 

Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkkan tekanan darah, dan garlic mampu melindungi sel2 darah dari musnah akibat logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.




VITA C- menghalang pembekuan darah. Vitamin C bertindak sebagai gam melindungi dinding saluran darah supaya tidak mudah pecah apabila tekanan darah terlampau tinggi.

Pernah dengar tak org sakit darah tinggi pengsan dan alami pendarahan di kepala? Atau strok nauzubillah.
Yg dah tahu tu lepas ni boleh amalkan vita C ye.


OMEGA GUARD - Bertindak melancarkan saluran darah, membuang kolestrol. Tahukah anda kolestrol yg tidak terkawal menjadi bapa kepada penyakit seperti tekanan darah tinggi, kencing manis dan sebagainya.

Omega Guard bertindak menghalang pembekuan darah, baik untuk fungsi jantung, mata dan otak, membantu sel2 otak berhubung dan menguatkan paru2.

Omega Guard ni memang best, kalo ibu menyusu dapat salurkan khasiat pada si anak. Hmm semua vitamin pun mcm tu. So berhati2 dengan apa yg kita ambil ye.


OSTEMATRIX-  Tahukah anda kekurangan kalsium merupakan salah satu faktor tekanan darah tinggi? ye betul. Pengambilan kafein yg berlebihan , mengganggu penyerapan kalsium dan menyerap kalsium tubuh.
Bagi ibu2 yg menyusukan bayi pula, 40% penghasilan susu ibu adalah dari sumber kalsium. bayangkan jika sang ibu menyusukan 6-8 anak tanpa mengambil kalsium yg cukup. Apa agaknya yg berlaku pada si ibu ? Gigi longgar dan roboh sebelum masa? Sakit pinggang dan menderita sakit belakang? Fikir2 kan. Anda sebenarnya sedang menggunakan simpanan kalsium di usia tua anda.

 

B COMPLEX - Anti stress, bertindak mencegah kemurungan, menukarkan makanan kepada tenaga, sumber asid folik, membekalkan tenaga, mencegah anemia, meredakan senggugut dan alahan.( sangat disyorkan diambil dalam set resdung kombinasi bersama vita c, alfalfa dan b complex)

Kisah benar sahabat saya yg mahu namanya dirahsiakan, ketika beliau hendak menjalani pembedahan di hospital, tekanan darahnya tinggi jadi cuba teka semasa nak cuba stabilkan tekanan darah apa yg doktor bagi ??? Ye jawapannya B Complex! Sebagai penenang dan mengurangkan kegelisahan yg boleh menjejaskan tekanan darah.


Ini lah sedikit buah tangan saya untuk anda. Semoga info ini berguna untuk anda di luar sana. Macamana dengan ubat hospital ? Ooo saya tak berani ckp jgn makan ubat darah tinggi hospital, tapi dgrnya kesan jangka panjang pengambilan ubat seperti darah tinggi boleh menjejaskan kesihatan buah pinggang dan sebagainya.

Wallahu a'lam...

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda. Nak pakai no Id saya utk beli vitamin dengan harga ahli? Silakan. Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak juga luar negara atas permintaan. 
COD - ambil sendiri- penghantaran ke rumah area Sandakan , Sabah.

Emelia Elza Jamaluddin
ID SHAKLEE 910243

SMS WHATSAPP 012-9488265


LADANG VITAMIN   -MEMBINA KESETIAAN MELALUI KUALITI

No comments: