Monday 23 September 2013

KALSIUM , PERLUKAH ??

SUMBER KALSIUM, PERLUKAH ? DAN SIAPA YANG MEMERLUKANNYA

TANDA-TANDA KEKURANGAN KALSIUM
-Sakit belakang, sakit pinggang
-Gigi mudah rapuh
-kuku mudah pecah
-krem ,kejang otot

Ramai orang merasakan tidak perlu mengambil kalsium dalam diet harian, ya jika anda konsisten mengambil  susu berkalsium tinggi dan tidak menyusukan anak,tiidak hamil dan jarang datang haid.

Kerana wanita yang menyusukan anak dan wanita hamil memerlukan lebih sumber kalsium. Buktinya, 40% penghasilan susu adalah dari sumber kalsium. Bayangkan jika ibu hamil/menyusu tidak mengambil kalsium tambahan, dari manakah kalsium itu diambil . Ya dari tubuh ibu itu sendiri, maka terjadilah gejala sakit belakang yang kkronik, gigi mudah pecah, patah , kuku mudah retak dan kehilanngan gigi lebih awal.

Masalah sebegini sering dikaitkan dengan penuaan awal seorang wanita bergelar ibu. Sebenarnya , kekurangan zat tertentu menyebabkan ini semua terjadi.

Tabiat suka mengambil kafein dalam diet harian juga menjejaskan bekalan kalsium tubuh.

Dalam supplemen Shaklee, menawarkan sumber kalsium terunggul  ostematrix dan mampu menenangkan saraf jika diambil bersama B complex. Ia juga mampu melegakan migrain dan tekanan.

Tahukah anda kekurangan kalsium juga adalah PUNCA TEKANAN DARAH TINGGI ?

Jika anda seorang yang mementingkan kesihatan, memerlukan supplemen dan konsultasi percuma bagi setiap pengambilan dan cara makan, hubungi saya pengedar sah Shaklee anda.

PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA TERMASUK SABAH DAN SARAWAK/ LUAR NEGARA

Pm saya :

Pn Emelia
SMS WA 012-9488265/ 012-8062841
ID SHAKLEE : 910243

LADANG VITAMIN - MEMBINA KESETIAAN MELALUI KUALITI
BLOG : myladangvitamin.blogspot.com
PAGE : Ladang Vitamin

No comments: