Monday 25 March 2013

Sayangi jantung anda

[ KESIHATAN   JANTUNG  ] 

Assalamualaikum..

Cuti2 sekolah ni mcm2 juadah masuk dalam mulut. Mana nak telan itu ini maklum lah cuti sekolah ler katakan hihi. Balik kampung semua benda pun nak makan . nampak itu nak nampak ini nak..haaa dalam seronok bergumbira melayan selera tekak tu jangan penatkan usus nak proses makanan yg kita makan. 

Elakkan tidur selepas makan kerana ia akan mengganggu proses pencernaan makanan dan memekatkan darah. Akibatnya saluran darah tidak lancar dan elakkan pula minum ais selepas makan. Hanya air suam..kenapa? Sebab air sejuk ais tu akan menukar minyak dan lemak yg kita makan menjadi keras. Sebaiknya minum air biasa atau air suam sahaja kerana ia lebih baik utk kesihatan. 

Luangkan masa 2-3 kali seminggu utk bersenam, beriadah bersama keluarga. Aktiviti berkebun ,bersiar2 atau gotong royong membersihkan rumah sgt baik dan menjimatkan kos. Ia dapat melancarkan darah dan baik utk jantung.  Di samping itu jaga pemakanan seharian, lebihkan sayuran dan buah-buahan dan kurangkan mengambil makanan dan minuman yg manis dan garam yg tinggi.  Kalo nak sihat tu memang boleh hehe. 

Alternatif untuk menjaga kesihatan jantung bagi yg kurang bersenam dan sibuk ialah mengamalkan suplemen yg dapat membantu meningkatkan kesihatan jantung seperti Vita C, minyak Omega 3 dalam Omega Guard, lecithin dan garlic. Harganya murah jika nak dibandingkan dgn harga sebuah kesihatan. Mencegah lebih baik daripada berubat . Kos perubatan tinggi bila dah sakit teruk. Masa tu timbul lah penyesalan dan dah tak boleh nak patah balik. Bertindaklah sekarang jangan berlengah lagi. Menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna lagi.  Jom kita tengok apa kelebihan dan fungsi suplemen utk menjaga kesihatan jantung ni..jom ....jom...





Pilihlah suplemen yg halal, berkesan dan selamat. Produk kami tiada unsur dadah, tanpa pengawet dan pewarna tiruan. Pm saya untuk info produk lain juga. Pm/sms/whatsapp 012-9488265 Emelia @ http://www.facebook.com/pages/Ladang-Vitamin
myladangvitamin@blogspot.com

-MEMBINA KESETIAAN MELALUI KUALITI-

No comments: