Monday 29 April 2013

ESP

ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)


Energizing Soy protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yg sgt ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yg tinggi yg pernah dihasilkan. Kacang soya yg digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi non GMO [non genetically modified organism] yg mana ia diproses pada kadar suhu yg rendah.

Setiap canister 850g dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. Mengandungi 9 asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia secara semulajadi. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. 

Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. Manakala kandungan indeks glisemik yg rendah iaitu 39, menjadikannya sgt sesuai juga kpd penghidap kencing manis.

Tahukah anda satu hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dlm darah.  Karbohidrat yg memecah dgn cepat mempunyai indeks glisemik yg tertinggi manakala karbohidrat dgn GI yg rendah pula memecahkan gula dgn perlahan2 sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda.  Mengekalkan paras gula dalam darah yg rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang.

Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol . Cara ini menghilangkan isoflavon, malah membentuk kontaminasi bersilang dgn bahan2 kimia. ESP dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yg kritikal demi membekalkan anda dgn keseluruhan kebaikan soya.

--------------------------------
KETAHUI MANFAAT ESP


  1. Awet muda-membina kuku,otot, rambut, darah, organ, kulit dll.
  2. Baik utk hormon-membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  3. Baik utk prostat-baik dlm pemulihan uterus,ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  4. Kulit remaja-merangsang pembentukan semula kulit,otot,mengurangkan kedutan, mengembalikan keserian kulit, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  5. Pembekal tenaga-membekal tenaga segera, meningkatkan sistem imun, mencegah migrain,imsonia dan tekanan.
  6. Memperbaiki pigmentasi-membaiki masalah rambut beruban, gugur,pigmentasi kulit.
Membaiki memori- meningkatkan kualiti memori,dorongan seksual dan rangsangan.

 Nyumm..mmg sedap ESP ni. Rasenya yg lazat perisa vanilla boleh dicampur dengan apa sahaja minuman kegemaran anda. haa..jangan campur dengan air panas sgt dah lah ye sebab protein boleh musnah jika suhu tinggi (terlampau panas).

Nak sahur dengan ESP, bekal tenaga sepanjang hari. nak kekal cergas bertenaga dan keluar bekerja dan menyusukan anak, wanita dan para ibu memerlukan ESP ! Bonus tambahan kulit dan payudara jadi anjal. Gebu gitu hihi....

Nak info lanjut? nak order? nak diskaun hebat? Jom Pm/sms/whatsapp
Pn Emelia Elza Jamaluddin
012-9488265 / Id Shaklee 910243
Page Fb : Ladang Vitamin  
Blog saya: My Ladang Vitamin

Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.
COD area Sandakan. 

Ladang Vitamin- Membina kesetiaan melalui kualiti


No comments: