Wednesday 22 May 2013

FIRST AID



Assalamu alaikum wrt wbth

Hari ni saya nak cakap pasal FIRST AID..
Ada orang tak suka pergi hospital walaupun tubuh dah tinggal nyawa ikan

Ada orang plak sanggup biarkan tekanan darah tinggi nya mcm tu je sebab takut kena admitted ward..hmm saya takde lah anti hospital

Kalo dah terpaksa refer hospital lebih baik pergi ajelah kan..

Sambung kisah FIRST AID tadi…di rumah saya memang disediakan FIRST AID…nak tahu apa isinya JOMMM hehe

Untuk sakit tekak macam TONSIL, atau alergi seafood saya amik –NUTRIFERON, GARLIC DAN VITA C.Semuanya ni  mcm antibiotic semulajadi. Lps 2-3 hari makan Alhamdulillah sembuh dgn izin Allah.

Selsema,batuk- saya amik Omega Guard untk cairkan kahak, dan menguatkan paru2, vita C utk antibodI

Ulser mulut- Saya amik Vita C, Garlic dan Nutriferon sbgai antibiotic 

Pelawas dan Detoks- Saya amik alfalfa dan herblax (kalo sembelit muka naik jerawat dan tak berseri tau)

Nak top up susu- bese saya amik OSTEMATRIX sumber kalsium sbb 40% penghasilan susu dari kalsium, ESP dan Alfalfa sebagai  milk booster dan pemekat susu(ESP) so baby pun cepat kenyang.

Rambut gugur- Vitalea, b complex, zinc sbb kekurangan mineral dan zink menjejaskan pertumbuhan rambut dan menjadikan ia mudaH gugur.

Buang lemak/kolesterol- saya pilih Omega Guard dan Lecithin, mmg best sbb bila dah makan mcm2 kita pun nak buang lemak. Nak kurus ofkos ler kena exercise sikit dik non 2-3 kali seminggu dan makan berpada!

Selera makan anak /imun tubuh- saya berikan mereka Mealshakes, vita C. Bila dah zat cukup, selera anak dgn sendiri bertambah. Sebab kekurangan zat juga dikaitkan dgn kekurangan nutrisi.

Stabilkan tekanan darah- yg ni nak konfiden p lah cek doctor, tapi sbgai ikhtiar saya dan suami amik Omega Guard dan Lecithin utk buang lemak, cairkan..Garlic pun bantu stabilkan tekanan darah.

Kulit- utk kesihatan dan kesuburan kulit saya amik vita E sebagai pelembap, vita C sebagai pencerah, b complex utk anti stress dan sumber asid folik dan GLA utk regulate hormone.

Luka dalaman-ESP utk baik pulih sel ,menjana sel  kulit baru, Vita C utk baikkan luka

Khazanah lelaki- Vita E dan Zinc

Khazanah wanita – alfalfa dan GLA

Luka Luar-sapu vita E,utk parut

Masker- ESP, Vita E…honestly jarang apply vita E kat muka..makan je syg plak nak sapu haha

Sakit urat/krem/lenguh/kebas -saya amik stematrix dan advance join health

Tipu lah kalo tak pernah sakit. Kita ni manusia bukannya ROBOT . 

Sebagai manusia biasa normal lah jika kita didatangi sakit ye tak. Lagipun setahu saya 

FIRAUN raja kat Mesir je yg tak pernah ditimpa sakit. Lagipun kalo org tak pernah sakit ni

 tak disayangi Allah.

Kalo nak ada FIRST AID macam saya ni jom lah..pm je ye.

Boleh beli set full pek, boleh beli loose sebotol2..saya pun ada buat trial gak tau hihi..


SAYA ADALAH PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA. PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA TERMASUK SABAH DAN SARAWAK. COD AREA SANDAKAN , SABAH.
COD CUTI SEKOLAH AREA TEMERLOH PAHANG.

JOM SAPE NAK INFO DAN ORDER:

SID 910243

SMS WHATSAPP 012-9488265
PAGE FB :  Ladang Vitamin

MEMBINA KESETIAAN MELALUI KUALITI

No comments: