Saturday 28 September 2013

TUBUH KALIS ANTIBIOTIK ??

Assalamualaikum..alhamdulillah terasa nak menulis pagi Sabtu 28 September ni pasal sakit tekak. Semalam di sekolah ada jamuan untuk kem 1 Murid 1 Sukan, GB dan rakan guru K.Ati bermurah hati sponsor makanan. Menu? Udang goreng, sup ketam, ikan goreng dan sayur kubis goreng. 

Saya makan 2 ekor udang saja, dan semangkuk kecil sup ketam. mak aihh balik tu tekak rasa dah kembang dan sukar menelan. badan pulak nak demam.

Dulu-dulu kalo sakit tekak saya akan biarkan hingga ia melarat 3-4 hari.  Dan bila ke doktor mesti dia cakap tekak merah, dan bagi antibiotik. 

Alkisahnya semalam lepas sakit macam tu terus nak pegi klinik , dengan niat nak antibiotik sebab tak sanggup menahan sakit. Bila doktor cek dia cakap hanya merah-merah dan akan beri ubat demam paracetemol, vitamin C dan ubat spray.

Teringat pula saya sebelum ke klinik saya dah telan 9 biji vita c Chewable Shaklee 100mg. Sekali ambil 3 - 3 - 3. Dan saya telan nutriferon untuk kuatkan sistem imun tubuh. Badan dah rasa berpeluh sikit lepas makan 9 biji vitamin C tu.

Walaupun tak suka antibiotik, pergi klinik dengan harapan doktor akan berilah kah3. tahu tak apa doktor cakap? Tak boleh sewenang2 nya kami beri antibiotik ni puan, sebab bila puan betul-betul sakit nanti antibiotik dah resistant.

Wah terkejut gak bila doktor cakap macam tu, sebab sebelum ni dengar cerita orang sahaja dan artikel di facebook. Masa bayar, rm 40 semua kos ubat iaitu vitamin c 11 biji dan paracetemol, uabt spray.

Dalam kepala ni kalo setakat ubat ni saya makan, oopss maaf saya memang tidak akan makan, cukuplah dengan NUTRIFERON, GARLIC dan up kan dos Vitamin C harian, sebab apa? Tapi takdelah saya cakap macam tu kat kaunter depan nurse ;)

Saya tidak akan makan ubat seperti panadol , dan sebenarnya sudah agak lama saya tidak menelan panadol tahan sakit ni, alhamdulillah sejak mengenal Shaklee!


Dan pagi ni bersin sangat terkejut sebab terkeluar ketulan besar kahak berlendir pekat bercampur darah dari hidung...huhu lega rasanya lepas keluar menda ni.

Di bawah saya nyatakan , mengapa memadai kuatkan imuniti badan dan makan vitamin first aid saya di rumah saja dah cukup ?

Vitamin C -bertindak sebagai pemulihan luka, melindungi tubuh dari infeksi bakteria, jadi disaat-saat kritikal tak salah gandakan sikit dos vitamin C kita tu.,ia juga mengukuhkan kapilari dan dinding sel bagi hidung berdarah, meminimakan kesan histamine iaitu bahan keradangan dan memusnahkan virus selsema.

NUTRIFERON -Bertindak mengukuhkan sistem imun,  mengaktifkan interferon, dan merangsang sistem imun. Haa jadi tak payah dah nak telan antibiotik bagai.

GARLIC - yang ni pun feveret saya , cumaaa saya amik culas-culas dan selalu skip.  Garlic dan Nutriferon ni saya amik time sakit je hak3. Garlic Shaklee sebagai antibiotik semulajadi, , mengawal infeksi,  merangsang fungsi imun, dan memusnahkan bakteria.

Jadi , mengapa saya harus telan pil paracetemol untuk tahan sakit jika dapat mengelakkannya kan kan kan...alhamdulillah. Sebab tu lah saya nak berkongsi dengan anda semua kebaikan supplemen semulajadi ni.

Bila kata semulajadi bukanlah ia bermaksud vitamin yang masih berdaun dan berakar bagai, tapi ia menggunakan bahan-bahan yang dijamin selamat dan berkualiti sahaja.

Macam yang kita tahu, Shaklee membelanjakan berbilion dollar untuk kajian demi kajian sebelum, semasa dan selepas sesuatu produk dikeluarkan bagi memastikan ia benar-benar berkesan dan selamat.

Nak supplemen yang semulajadi tanpa bergantung pada antibiotik? Atau nak elakkan body kita ni resistant (kalis ) dengan antibiotik? Nauzubillah lah yek..mintak jauh. Join saya dalam misi membawa anda semua kepada kehidupan yang lebih sihat tanpa ubatan berunsur dadah dan bahan kimia. Kerana kesan jangka panjang sangat tidak bagus untuk kesihatan.

Hubungi saya Pn Emelia 012-9488265, 
Id Shaklee 910243, 
Page Ladang Vitamin

No comments: